Manual de supervivència a la peixateria

comunicació corporativa · creació de continguts · disseny gràfic · organització d’esdeveniment · gabinet de premsa

Un estudi recent, fet a la Costa Brava, conclou que 8 de cada 10 persones que van a la peixateria tenen més de 51 anys i que el públic jove no hi va a comprar. Amb aquestes dades sobre la taula, vam idear el “Manual de Supervivència a la Peixateria”, una acció per al Grup d’Acció Local Pesquer de la Costa Brava que té per objectiu acostar-se al públic jove per potenciar el coneixement i el consum de peix de llotja a través de la creació de missatges dinàmics i propers. Per fer-los, vam comptar amb el guió d’en @currolucas, un crack de la gastronomia, i vam donar-los forma i fer-los arribar al públic jove a través de diferents canals i accions.

El canal de difusió inicial dels “tips” va ser el perfil d’Instagram @xarxabrava (dedicat a la divulgació de la cultura pesquera i del peix de llotja, que gestionem des de La Rita). L’acció va tenir bons resultats, ja que va permetre arribar a seguidors d’un segment d’edat jove, i va despertar interès a un nombre considerable de persones que ens van demanar poder disposar del Manual en format paper.

L’edició del manual en format paper va ser la segona fase de l’acció: vam crear un desplegable que recull els diversos consells, juntament amb un calendari dels peixos de temporada i informacions d’interès del sector pesquer de la Costa Brava.

Dinamització a la Universitat de Girona 

Una de les accions del Manual per acostar-lo als joves va ser l’organització d’una dinamització a la Universitat de Girona: un espai ple de joves als quals ens adreçàvem amb la voluntat de fer pedagogia, divulgació, i fer-los passar una bona estona perquè tinguessin un bon record de l’acció: vam muntar una atracció de pesca de peixos enmig del campus de Montilivi a través de la qual podien guanyar merchandising del Manual, vals regal i altres obsequis relacionats amb la pesca. Vam instal·lar un photocall perquè compartissin l’experiència a les xarxes socials i vam comptar amb l’animació d’en Guillem Estadella. What else?🎣

Gabinet de premsa

Quan vam idear el “Manual de supervivència a la peixateria” ho vam fer amb el clar objectiu d’acostar el peix de llotja i la compra a la peixateria al públic jove però, al mateix temps, pensant en una acció que podria tenir ressò als mitjans de comunicació. I així va ser: la presentació oficial del manual a premsa es va fer en el marc de la dinamització a la Universitat de Girona, i vam comptar amb la presència de diversos mitjans i la difusió per part de molts altres. D’aquesta manera, vam fer arribar la campanya a un públic més ampli i, alhora, vam contribuir a mantenir el posicionament i la notorietat del GALP Costa Brava, l’entitat impulsora del Manual.

Una vegada feta l’acció a premsa, recollim els resultats a través del clipping o recull de premsa per poder-ne valorar la repercussió. En aquest cas hem comptat amb aparicions rellevants i reportatges extensos que han contribuït a explicar l’acció i el projecte.

El Manual encara té recorregut, ben aviat en tornarem a parlar 💙😉

TORNA A PROJECTES DESTACATS