Fira del Cistell de Salt

Creació de continguts, Disseny gràfic, Organització d'esdeveniments

Renovació de la imatge gràfica

Tradició i contemporaneïtat teixides en una mateixa marca

La Fira Internacional del Cistell de Salt és un esdeveniment anual de referència que posa en valor l’artesania del vímet i la cistelleria, un ofici ancestral amb una forta presència cultural a Catalunya. Cada edició reuneix mestres artesans nacionals i internacionals, que exposen i comercialitzen les seves creacions. A més, el programa inclou tallers, demostracions en directe i activitats familiars, convertint la fira en un espai viu de transmissió i celebració de la tradició.

El nostre repte va ser renovar la imatge gràfica de la fira per reflectir la convivència entre la cistelleria tradicional i la contemporània, tot mantenint-ne l’essència i, alhora, projectant-la cap a nous públics.

Per aconseguir-ho, vam treballar amb una combinació d’elements que expressen aquesta dualitat: una tipografia clàssica combinada amb una tipografia actual, per unir passat i present; colors neutres amb tons vius, per equilibrar la sobrietat artesanal amb un toc contemporani i atractiu; il·lustracions vectorials i fotografies, per mostrar tant la tècnica com el context real dels artesans i les seves peces.

El resultat és una identitat visual renovada i versàtil, que manté viva la tradició de la cistelleria mentre projecta una estètica moderna i accessible, amb l’objectiu d’atreure nous públics i generar més interès al voltant de la fira i del sector artesanal.

En el marc de la Fira Internacional del Cistell de Salt, vam col·laborar en el disseny i producció de l’exposició de cistelleria prehistòrica, organitzada per la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Salt. Aquesta mostra ha representat una aposta important i un pas endavant per a la fira, tant en continguts com en experiència del visitant.

Les nostres tasques principals van incloure:

  • Distribució de l’espai per crear un recorregut fluïd, atractiu i interactiu, amb zones expositives, manipulatives i audiovisuals.
  • Conceptualització i disseny dels plafons de contingut.
  • Selecció de materials i gestió de la producció, tenint en compte que l’exposició havia de ser itinerant.
  • Muntatge i posada en escena de tots els elements.

El resultat va ser una exposició immersiva i accessible, molt ben rebuda pel públic i els agents del sector, que va posar en valor la feina de tot l’equip i va aportar una nova dimensió cultural i pedagògica a la fira.