La idea que només les grans empreses poden sortir als mitjans és falsa. Cada dia, les ràdios locals, els diaris comarcals i fins i tot els mitjans generalistes busquen històries reals, properes i amb interès. I aquí és on les PIMES tenen una oportunitat immensa: les seves iniciatives, els seus projectes o la seva trajectòria també poden convertir-se en notícia. El que cal és saber explicar-les i parlar el llenguatge dels periodistes.

Un gabinet de premsa per petites empreses no és un luxe, sinó una eina estratègica. L’impacte d’un article en un diari local o d’una entrevista en una emissora de proximitat pot ser més alt que el d’un anunci pagat. La diferència és que la notícia es percep com a més creïble, perquè no és la pròpia empresa qui es promociona, sinó un mitjà que li dona veu.

Però no n’hi ha prou amb enviar notes de premsa a l’engròs. Els periodistes no volen publicitat encoberta, volen històries amb valor. Un aniversari d’empresa, el llançament d’un producte innovador, un projecte social o una aposta per la sostenibilitat són motius que poden despertar interès. El que cal és saber convertir-los en relats periodístics i no en textos comercials.

Aquí és on una agència com La Rita marca la diferència. No només escrivim notes de premsa, sinó que les adaptem a cada mitjà, busquem els canals adequats i hi afegim el material necessari perquè la història tingui força. Fem de pont entre les empreses i els periodistes, per assegurar que el missatge arriba i que arriba bé.

Moltes empreses, però, encara cometen errors: pensar que “ja ningú llegeix la premsa”, enviar el mateix text a tothom, redactar com si fos un anunci o fer arribar temes poc treballats. Aquests errors fan que la història perdi rellevància i passi desapercebuda.

Un gabinet de premsa ben gestionat pot donar una visibilitat enorme a una PIME sense necessitat de grans pressupostos. És la manera d’explicar el que fas, de donar credibilitat al teu projecte i de construir reputació. A La Rita ho fem com si fóssim de la casa: escoltant, implicant-nos i portant la teva història als mitjans que la poden amplificar.